Politieverhoor, bron van informatie

Het verhoor bij de politie heeft mij veel nieuwe informatie gegeven. Tijdens mijn speurtocht op internet dacht ik de eerste partner van mevrouw gevonden te hebben. Er waren zoveel zaken die klopten. De naam klopte, ook hij was enthousiast naturist, speelde piano in een bandje en behoorde tot de vriendenkring van een van haar schoolvriendjes.



Niet dat ik haar en hem via afbeeldingen of tekst met elkaar in verband heb gebracht. Tijdens het verhoor kon ik op papieren van de politie aantekeningen zien met de betreffende naam en de jaartallen '81/'82 door mevrouw daarbij geschreven. Uit de vragen van de agent kon ik opmaken dat de door mij opgespoorde persoon niet de gewezen partner was.

Mevrouw had tijdens de aangifte ook aangegeven dat ze zich stoorde aan 'dat huis dat ze op de diverse websites telkens weer tegen kwam'. Voor mij was het bedoelde adres een pure aanname, gevonden in het telefoonboek. Wat ik zo leuk vond was de combinatie Hugo de Groot en iemand die met bibliotheek etc. van doen had .... Hugo de Groot ontsnapte met een boekenkist .... Uit opmerkingen van de politie kon ik opmaken dat het gevonden adres inderdaad het 'thuisadres'van mevrouw was.

Ik kreeg een e-mail bericht dat mevrouw elders werk had gevonden. Waar was via internet snel gevonden. Wat ik ook hoogst opmerkelijk vond was dat mevrouw, volgens wat zij aan de politie had verklaard, in het voorjaar van 2008 bezig was een woning te kopen in Friesland. Dat ze tijdelijk bij haar broer in Huppeldepup woonde was nieuwe informatie. Ik had het niet vreemd gevonden als de nieuwe werkgever iets voor mevrouw in het Drentse had geregeld. Maar goed, het avontuur heeft niet lang geduurd.