"Ik ben er klaar mee ... "

"Ik ben er helemaal klaar mee" (niet echt origineel taalgebruik, trendy tussen 2008 en 20210) verzuchtte ze volgens de agent toen ze in 2009 bij de politie aangifte ging doen van o.a. vernieling, inbraak en diefstal, en ze noemde een naam die het wellicht op zijn geweten zou hebben.

Helemaal fout, deze persoon heeft niet ingebroken, deze persoon heeft niet vernield en deze persoon heeft niet gestolen.

Ze heeft een verkeerd iemand onterecht beschuldigd ..... dat is ernstig en je zult zo'n onterechte beschuldiging maar op je geweten hebben ... naar de politie gaan om daar iemand onterecht te beschuldigen.

Ik kan me voorstellen dat je, wanneer je een slecht iemand bent en op wraak en genoegdoening uit bent, hiervan kunt genieten:'dat zal hem leren'. Een goed mens daarentegen moet volgens mij na een onterechte beschuldiging van iemand bij de politie met een ernstig bezwaard geweten rond lopen, 'mijn god wat ik heb ik stom gedaan', en zich de ogen uit z'n kop schaamt. Je zult daar toch maar de rest van je leven mee verder moeten.

Onterecht beschuldigd