Zeg het maar: Serieus of Ramptoerist

Als we elkaar nog ooit tegen zouden komen, zou ze me niet ontlopen schreef ze. Dat heeft ze ook bij de aangifte bij de politie verklaard, en dat klopt. Een sympathiek gebaar, maar ik snap nog steeds niet waarom ze dat destijds (2006) heeft gezegd omdat de praktijk heeft uitgewezen dat dat een leugen was, dat daar geen woord van gemeend was, dat dat volstrekte kletskoekkerij was, maar goed, dat terzijde.

Nee, niet ontlopen .... maar als ze gevraagd had: "Hee, hoe gaat het, hoe is het?", dan zou de wedervraag zijn geweest: "Ik wil niet direct nee zeggen maar vertel eerst, wat is je bedoeling, want er gebeurde destijds zoveel tegelijkertijd, en je hebt er voor gekozen je af te wenden, er niet van te willen horen. Heb je serieuze belangstelling en ben je echt werkelijk geïnteresseerd, of kom je als ramptoerist je nieuwsgierigheid een beetje bevredigen".

In dat laatste: "aan ramptoeristen is geen behoefte, ik wil dat je gaat."

Verbazingwekkend dat ze in de veronderstelling verkeerde dat ze zonder meer welkom was. Ik zou me de ogen uit de kop schamen ...... aan ramptoeristen is geen behoefte.